Dyskusja o futbolu w polskich kampaniach, czyli 2. Ramię w Ramię o Reklamie

≡ 23 maj, 2016

W środę 18 maja w Warszawskiej Szkole Reklamy odbyła się druga edycja Ramię w Ramię o Reklamie. W sali nr 5 ponownie zgromadziło się ok. 40 osób chętnych podyskutować o polskich kampaniach reklamowych.

2. Ramię w Ramię o Reklamie

Na poprzedniej edycji wyświetlonych zostało aż 20 reklam. Tym razem liczba spotów została ograniczona do 10, tak aby można było omówić je bardziej szczegółowo. Zmieniono także formułę spotkania. Filmy nie były już dobierane pod względem różnych kategorii — wszystkie nawiązywały do Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Obejrzeliśmy więc 5 najnowszych kreacji, które zostały zestawione z tymi emitowanymi były przed Euro 2012 w Polsce. Mogliśmy przekonać się jak w obu przypadkach wykorzystany został wizerunek Jacka Gmocha i porównać jak zmieniły się reklamy Orange w ciągu czterech lat. Ponadto zobaczyliśmy spoty takich marek jak: Head&Shoulders, Warka, Samsung, Hoop Cola, Media Markt oraz Biedronka. Każdy z filmów omówiony został przez grono ekspertów, w którego skład weszli Piotr Ciupiński z agencji reklamowej Adbirds, Sebastian Bryks z marketingowego bloga Bryks.It, Witold Koroblewski z Ambasada Brand Communication, natomiast WSR reprezentował tym razem jej dyrektor, a zarazem wielki fan piłki nożnej, czyli Sławomir Wojtkowski. Do dyskusji chętnie włączała się również publiczność, którą stanowili nie tylko słuchacze i studenci, ale także pasjonaci reklam i pracownicy branży reklamowej spoza szkoły. Ci najbardziej aktywni nagrodzeni zostali kubkami z logo Ramię w Ramię o Reklamie.

Po ponad dwóch godzinach analiz i rozmów, wszyscy goście otrzymali ankiety i przeszliśmy do głosowania na najlepszą kampanię. Z 40% głosów została wybrana nią tegoroczna reklama Head&Shoulders z udziałem Roberta Lewandowskiego „na którego barkach spoczywa wiele, tylko nie łupież”. Na koniec firma Newspoint zajmująca się kompleksowym monitoringiem mediów, przedstawiła nam najciekawsze komentarze internautów na temat omówionych spotów.

Druga edycja powoli dobiegała końca, pozostało więc dokończyć kieliszek wina i oczekiwać na kolejne spotkanie, które planowane jest już w czerwcu.

Oceń:

Dyskusja o futbolu w polskich kampaniach, czyli 2. Ramię w Ramię o Reklamie

  • Aktualnie 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Ocena: 5.0/5 (1 głos)